justlikeanyother

2014-08-12
23:54:16

Rip Robin Williams

Nu kommer ett lite ledsnare inlägg. :(
 
Som ni kanske vet så gick Robin Williams bort igår (11/8) av troligt självmord.
Jag själv tycker detta är jättehemskt då han var en av mina favoritskådisar och var verkligen en supergrym sådan. Han kan/kunde verkligen förmedla känslor via TV-skärmen. Älskar filmen "Mrs. Doubtfire". Där är han verkligen rolig i stora delar av filmen men när allvaret sätter in så blir man så träffad och tårarna fyller ögonen.
 
En stor skådis har just försvunnit från jorden och det gör ont i familj och vänner men även i fans.
Himlen har fått äran att inneha en stor stjärna för tidigt. Han hann säga Grattis till dottern som nyligen fyllt 25 men sen försvann vid bara 63 år ålder.... Han skulle ha varit kvar och gjort fler stordåd. Jag lovar.
 
Jag är inge bra på fina ord men jag gillade den här snubben skarpt även fast jag aldrig lärt känna honom på något annat sätt än att kolla på hans filmer. Men eftersom jag inte är något bra med ord så ska jag dela med mig av en bild som Disney gjort i hans ära som jag tyckte var fint.
 
Såhär står det:
"We´re deeply saddened by the loss of Robin Williams, a wonderfully gifted man who touched our hearts and never failed to make us laugh. An incredible actor and a comedic genius, Robin will Always be remembered for being some of the world´s favorite characters to Life, from his zany alien on ABC´s Mork & Mindy to the irascible Genie in Disney´s Aladdin. He was a true Disney Legend, a beloved member of our family, and he will be sorely missed. We join Robin´s friends and fans everywhere in mourning, and offer our thoughts and condolences to his family during this difficult time." - Robert A. Iger The Walt Disney Company
 
Jag tycker som sagt att det är en väldigt fin bild med fina ord och jag kommer, precis som så många andra, att sörja honom och sakna honom. En sådan begåvad skådespelare är svårt att hitta, någonsin igen.
 
                                   
Robin spelade i bl.a. (här är några som jag gillar o kan)
* Mrs. Doubtfire (/Välkommen Mrs. Doubtfire)
* Flubber
* Hook
* Aladdin-filmerna som Anden
* Night at the Museum (Natt på Museet-filmerna. Han hann faktiskt göra klart 3:an och en del andra filmer med)
Här är några fler som jag inte känt till att han är med i:
* Happy feet (båda två)
* World´s greates dad
* Old dogs (på filmen står det dock "Sit. Stay. Play Dad.")
* Robots (/Robotar)
* Back to Neverland
* Boulvard
* The Butler
* The Big Wedding
Och denna kommer 2015: *Absolutly Anything   där han ger rösten till en hund.
 
Och det här är bara NÅGRA! Kolla igenom hela listan på Wikipedia....
En stor och mycket omtyckt stjärna som nu får lysa där uppe från fast vi önskat han fortfarande skulle lysa här nere. Ha det bra där uppe, Robin!
 
/Ett fan vid namn Linda <3 :'(
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: